На головну > Новини > «Вперед у минуле!» - з таким гаслом на Львівщині успішно завершився міжнародний фестиваль старожитніх автомобілів «Леополіс Гран-Прі» (Leopolis Grand Prix - 2018)


«Вперед у минуле!» - з таким гаслом на Львівщині успішно завершився міжнародний фестиваль старожитніх автомобілів «Леополіс Гран-Прі» (Leopolis Grand Prix - 2018)


04 Червень 2018


1-3 червня ц.р. Львівський парк культури і відпочинку імені Б. Хмельницькогоперетворився на відкритий музей автомобілів.   До Львова з’їхалися автолюбителі, щоб показати історію своїх автомобілів, відбулися перегони на знаменитій трасі «Львівський трикутник» (траса в межах міста, що пролягає вулицею Вітовського, пл. І.Франка, вул. Стрийською, вул. Героїв Майдану).

 

Програма фестивалю складалася з виставки-презентації ретро-автомобілів під відкритим небом, ретро-параду автомобілів центральними вулицями міста, змагання на дитячих автомобілях, показу спеціалізованих колекцій мод автомобільної тематики.

 

Цьогоріч у Міжнародному фестивалі класичних (старожитніх) автомобілів «Леополіс Гран Прі» взяли участь понад 200 екіпажів з України, Польщі, Литви, Австрії, Італії, США, Словаччини, Естонії, Чехії. Україну представляли автолюбителі Запорізької, Харківської, Дніпровської, Одеської, Київської, Івано-Франківської, Тернопільської та Львівської областей.Загалом на Фестивалі були представники з 48 автоклубів України та Європи. Найбільшою закордонною групою була група з 30 польських екіпажів.

 

На «LeopolisGrandPrix-2018»було показано неймовірний ряд автомобілів американського виробника: CADILLAC CALAIS (1967), CADILLAC DE VILLE (1962), DODGE ROYAL (1956), Ford A Roadster (1929), BUICK ELECTRA 225 LIMITED (1972), Ford Farlane (1963), Ford Thunderbird (1955), Ford Granada (1976).

 

Було створено тематичні вулиці: «англійська», «радянська», «французька», «американська», «німецька», «італійська», «польська», «скандинавська», «японська» і «байкерська». Також створено «військовий квартал», «дитячий» проспект та вулиця «торгова». На кожній із вулиць було розгорнуто виставки автомобілів за країнами-виробниками, відповідним дизайном, кулінарією цих країн світу та все це супроводжувалося чудовою музикою від львівських гуртів: Дико Brass, Ретровай, Олесь Целюх, Heavy Rain та Cover Jam.

 

Перший день фестивалю 1 червня припав на Міжнародний день захисту дітей, тому протягом першого червня на сцені виступали юні таланти з класу естрадно-вокального співу Львівської музичної школи №2, а розважала та дивувала дітей різноманітними квестами школа усного рахунку «Соробан». Також спеціально було облаштовано дитячу зону та влаштовано перегони на дитячих педальних автомобілях «Формула 001» (у 1930-их роках саме такі перегони відкривали Гран-Прі Львова).

 

Цього року вперше перегони на знаменитій трасі «Львівський трикутник»«Леополіс Гран-Прі»внесено в календарний план фізкультурно-оздоровчих та спортивних заходів України на 2018 рік, якІІ етап Кубку України для історичних транспортних засобів. До Львова завітав подвійний переможець Леополіс Гран-Прі Stanisław Popowicz  на автомобілі Fiat 508 Sport (1938), а 62-річна учасниця з Польщі Katarzyna Kuligowska дивувала глядачів на своєму BMW DA3 Wartburg (1930)

 

 

ІСТОРИЧНА ДОВІДКА

 

LEOPOLIS GRAND PRIX або ВЕЛИКІ ПРИЗИ ЛЬВОВА- це кільцеві автомобільні перегони, що мали статус Гран-прі, які проводилися на вуличній трасі Львова. Етап був частиною міжнародної серії Гран-прі, попередника змагань Формули-1. Траса була задумана 1927 році, що на два роки раніше, ніж у Монако, але перші змагання відбулися на рік пізніше у 1930 р.

 

Перші кільцеві перегони вулицями міста Львова стартували 8 вересня 1930 року, які через характерну форму траси (трикутник зі зрізаними кутами) отримали назву «Львівський трикутник». Траса пролягала теперішніми вулицями Вітовського, площею І. Франка, Стрийською та Героїв Майдану. Ця траса без змін збереглася до сьогодні. Характерною її особливістю, у порівнянні з тогочасними європейськими (напр. Монте-Карло у Гран-Прі Монако), була наявність на значній частині траси трамвайної колії. Це понад 800 метрів (вул. Вітовського і пл. Франка), що, разом з покриттям проїжджої частини базальтовою бруківкою і значними перепадами висот (8% по вул. Гвардійській), відносило її до найскладніших за визнанням провідних тогочасних гонщиків у Європі. Перегони організовано на зразок кільцевих перегонів міськими вулицями Гран-Прі Монако (Монте-Карло), які стартували вперше 1929 року, лише роком раніше. Львівські перегони, за відгуками глядачів і учасників, були найкращими автомобільними перегонами в історії України та Польщі.

 

Уже в червні 1931 року кільцеві перегони у Львові набули міжнародного статусу. А з 1932 року отримали назву і статус «Гран-Прі Львова». Тому на сьогодні в історію увійшов саме Гран-Прі Львова. «Великі Призи Львова» відтоді стали одними з найкращих гоночних трас тогочасної Європи. У Гран-Прі Львова стартували зірки тогочасного автомобільного спорту з понад десяти країн Європи: Німеччини, Франції, Італії, Австрії, Чехії, Норвегії.

 

Після ІІ Світової війни будь-яку інформацію про Гран-Прі Львова відправлено у забуття як спадок «старої доброї Європи», що не має жодного стосунку до історії СРСР.

 

В сучасній Україні перегони відновлено у статусі «Ретро». З 2011 року взялася за відновлення історичної події громадська організація «Авто-фан-клуб «ЗАЗ-Козак»». У програму фестивалю входять не тільки автоперегони, а й чимало різноманітних акцій: виставки-презентації класичних автомобілів, ретро-парад центральними вулицями міста, покази спеціалізованих колекцій мод на автомобільну тематику тощо.

 

В 2018 році відзначатиметься 86-у річницю першого проведення змагань з офіційним престижним статусом Гран-Прі (1932 рік).