На головну > Новини > На Львівщині успішно завершився чемпіонат Європи з автомодельного спорту


На Львівщині успішно завершився чемпіонат Європи з автомодельного спорту


08 Серпень 2017


Упродовж 3-6 серпня 2017 року на одному з найкращих кордодромів Європи у місті Стрию Львівської області тривав 66-й чемпіонат Європи з автомодельного спорту

 

Змагання міському стадіоні «Сокіл» відбулися під егідою Міністерства молоді та спорту України, Європейська федерація автомодельного спорту (FEMA), національної та обласної федерацій автомодельного спорту, а також управління фізичної культури та спорту Львівської облдержадміністрації, Стрийської міської ради, Стрийський спортивно-технічний клуб ТСО України та за активної підтримки меценатів і партнерів змагань. Офіційний медіа-партнер - рекламно-інформаційна газета «Фортуна» (Стрий) та сайт "Галичина спортивна".

 

Головний суддя турніру - суддя національної категорії Ірина Борщ (Україна, Стрий).

 

Варто зазначити, що за усю історію проведення Чемпіонатів Європи завтомодельного спорту нашій державі тричі було довірено приймати у себе найсильніших автомоделістів континенту, що є своєрідним європейським рекордом.

 

На цей європейський форум з’їхалися найсильніші представники європейського автомодельного спорту з 13 країн: Білорусі, Болгарії, Великобританії, Естонії, Італії, Литви, Німеччини, Польщі, Росії, Угорщини, Франції, Швейцарії та України.

 

Загалом у цьому європейському чемпіонаті прийняло близько 100 спортсменів, які привезли з собою для участі у цих змаганнях 134 кордові моделі.

 

На урочистій церемонії відкриття учасників цих представницьких змагань вітали: президент Європейської федерації автомодельного спорту Міхаель Шмутц, державний секретар Міністерства молоді та спорту України Олег Немчінов, заступник голови Львівської облдержадміністрації Оксана Стоколос-Ворончук, заступник міського голови Стрия Роман Волинець, заступник начальника управління фізичної культури і спорту Львівської облдержадміністрації Оксана Вацеба; майстер спорту України, депутат Стрийської міської ради Сергій Ковальчук, в.о. президента Української Національної федерації автомодельного спорту, майстер спорту міжнародного класу України Віктор Качур, начальник Стрийського СТК ТСО України Валентин Стефанів та інші.

 

Під звуки фанфарного заклику «Козацького маршу» й за доброю українською традицією чарівні українські дівчата у красивих національних костюмах піднесли командам пишно випечені короваї, а усім жінкам представникам делегацій - квіти.

 

Прапори України та Європейської федерації автомодельного спорту (FEMA) було доручено підняти провідним українським автомоделістам: майстрам спорту України міжнародного класу, чемпіонам світу та Європи 2016 року в командному заліку Ігорю Сафіянику (Стрий), Андрію Якиміву (Тернопіль), майстрам спорту України Андрію Сухіну, Олександру Сороці, Тарасу Прядці (усі – Стрий).

 

Хвилиною мовчання усі присутні вшанували світлу пам'ять багаторічного президента Української Національної федерації автомодельного спорту Володимира Шкорупа, який 21 травня ц.р. відійшов у вічність.

 

Запальні українські танці у виконанні юних танцюристів народного ансамблю танцю «Стрияночка» під керівництвом заслуженого діяча естрадного мистецтва України Олексія Боровницького вразили усіх присутніх. На протязі усієї танцювальної композиції учасники європейського чемпіонату та присутні аплодували їм та гукали "браво". Саме виступом юних стрийських танцюристів завершилася офіційна частина відкриття 66-го Чемпіонату Європи з автомодельного спорту.

 

Як і очікувалося, високий клас світових та європейських лідерів автомодельного спорту підтвердили українські та естонські автомоделісти, які перемогли у п'яти з шести класів:

 

Зокрема, тернополянин Андрій Якимів переміг у двох класах кордових моделей: клас 1 (1.5 куб. см) та клас 3 (3.5 куб. см.), естонці Лембіт Вахер - у класі кордових моделей 2 (2.5 куб. см.), Тійт Луман - у класі 4 (5 куб. см.), Андо Рохтметс - клас 5 (10 куб. см.). Одна медаль найвищої проби в активі російського автомоделіста Микола Кубасова - клас 3b (3,5 куб. см.). Приємно, що відразу чотири українських автомоделісти зуміли вибороти три срібні та одну бронзову медаль. Це: стриянин Тарас Прядка, який вів запеклу боротьбу за перше місце, однак задовільнився срібною медаллю бронзову нагороду у класі 3b (3.5 куб. см.), кияни, батько та син, відповідно Володимир Смольніков (срібна медаль у класі у класі 2 (2.5 куб. см.) та Андрій Смольніков - бронзова медаль у класі 3 (3.5 куб. см) та житель м. Умані Валерій Вагін - срібна медаль у класі 4 (5 куб. см.). Варто зауважити, що 4-й результат у класі 3 показав член національної збірної України та Сергій Хасанов.

 

В індивідуальному заліку результати розподілилися таким чином:

 

І клас (кордові гоночні моделі автомобіля з ДВЗ 1,5 см³):

 

1.     Андрій Якимів (Україна) – 261, 222 км/год.,

 

2.     Райн Тедер (Естонія) – 255, 939 км/год.,

 

3.     Філіп Майєр (Швейцарія) – 252.442 км/год.;

 

ІІ клас (кордові гоночні моделі автомобіля з ДВЗ 2,5 см³)

 

1.     Лембіт Вахер (Естонія) – 268, 559 км/год.,

 

2.     Володимир Смольніков (Україна) - 268,269 км/год.,

 

3.     Габор Доброчі (Угорщина) – 267, 228 км/год.;

 

ІІІ B клас (кордові гоночні моделі автомобіля з ДВЗ 3,5 см³ (з редуктором на конічних шестернях)

 

1.     Ніколай Кубасов (Росія) – 257,394 км/год.,

 

2.     Тарас Прядка (Україна) – 252, 239 км/год.,

 

3.     Міка Дюрінг (Німеччина) – 244, 127 км/год;

 

ІІІ клас (кордові гоночні моделі автомобіля з ДВЗ 3,5 см³ (з редуктором на циліндричних шестернях)

 

1.     Андрій Якимів (Україна) – 294, 111 км/год.,

 

2.     Ганнес Вірунурм (Естонія) – 292, 875 км/год.,

 

3.     Андрій Смольніков (Україна) – 291, 804 км/год;

 

ІV клас (кордові гоночні моделі автомобіля з ДВЗ 5,0 см³)

 

1.     Тійт Луман (Естонія) – 305, 513 км/год.,

 

2.     Валерій Вагін (Україна) - 304, 347 км/год.,

 

3.     Тоні Сепп (Естонія) – 303, 584 км/год;

 

V клас (кордові гоночні моделі автомобіля з ДВЗ 10,0 см³)

 

1.     Андо Рохтметс (Естонія) – 340, 792 км/год.,

 

2.     Пауль-Отто Штрьобель (Швейцарія) – 335, 247 км/год.,

 

3.     Тоні Сепп (Естонія) - 335, 082 км/год.

 

Як і прогнозувалося за перше загальнокомандне місце і титул Чемпіона та володаря Кубка Європи 2014 року боротьба розгорнулася між українськими та естонськими спортсменами-автомоделістами. Отож, чемпіонами Європи 2017 року в командному заліку стала збірна Естонії, яка зуміла набрати 2563 залікових очок. Віце-чемпіонами Європи 2017 року стала збірна України - 2277 залікових очок , на третьому с– автомоделісти Німеччини - 929 очок.

 

Однак у Кубку Європи, українці взяли повний реванш і вдруге поспіль стали володарями Кубка Європи 2017 року - 1706, 224 км/год., друге місце в естонських автомоделістів - 1688, 941 км/год., третє місце виборола збірна Німеччини - 1426, 227 км/год.

 

Збірна команда України виступала у складі 19 найкращих автомоделістів з Дніпровської, Черкаської, Хмельницької, Вінницької, Тернопільської та Львівської областей, серед яких 9 автомоделістів зі Стрия: Тарас Прядка, Олександр Сорока, Сергій Цибаньов, Сергій Ковальчук, Віктор Василенко, Андрій Смольніков, Володимир Смольніков, Андрій Сухін та Ігор Сафіяник.

 

Ось у якому складі виступала на цій континентальній першості збірна України: мсмк України Ігор Сафіяник (капітан), змс України Володимир Смольніков, змс України Андрій Смольніков, мсмк України Андрій Якимів, мсмк України Юрій Лисак, мс України Олександр Ковальчук, мс України Віктор Лисенко, мс України Валерій Вагін, мс України Андрій Сухін, мс України Олександр Сорока, мс України Сергій Хасанов, мс України Віктор Василенко, мс України Валерій Атовка, мс України Андрій Абрамик, мс України Микола Лисенко, мс України Євген Крачун, мс України Володимир Томілов, мс України Сергій Цибаньов, кмс України Дмитро Білик під керівництвом головного тренера національної збірної Віктора Качура.

 

Загальнокомандний залік чемпіонату Європи-2017:

 

Естонія – 2563 очка,

Україна – 2277,

Німеччина – 929,

Швейцарія – 746,

Росія - 717,

Угорщина – 561,

Литва – 368,

Польща - 226,

Франція - 171,

Білорусія - 31,

Великобританія - 20,

Болгарія - 13,

Італія – 0;

 

Загальнокомандний залік Кубка Європи-2017:

 

Україна - 1706, 224 км/год.,

Естонія – 1688, 941 очок;

Німеччина – 1426, 277 км/год.,

Угорщина – 1337, 108 км/год.,

Польща – 1279, 874 км/год.,

Швейцарія – 1100, 168 км/год.,

Литва – 1066, 298;

Білорусь – 837, 502 км/год.,

Франція - 776, 752,

Великобританія - 510, 210 км/год.,

Росія - 503, 095 км/год.,

Болгарія – 255, 636 км/год.,

Італія – 0.

 

Усі переможці та призери були нагороджені кубками, медалями та сувенірними табличками. Президент FEMA Міхаель Шмутц за вагомий внесок у розвиток європейського автомоделювання вручив пам’ятний значок цієї організації своєму попереднику Паулю-Отто Штрьобелю, який на протязі більш ніж 25 років очолював Європейську федерацію автомодельного спорту.

 

За встановлення світового рекорду на чемпіонаті світу 2017 року, який відбувався у Австралії нагородив сувенірною відзнакою Андрія Якиміва (Тернопіль).

 

Диплом FEMA за відмінно проведений чемпіонат Європи-2017 за активну популяризацію автомодельного спорту отримав з рук Міхаеля Шмутца стриянин Ігор Сафіяник. 

 

На урочистій церемонії закриття 66-го Чемпіонату Європи з автомодельного спорту президент Європейської федерації автомодельного спорту (FEMA) Міхаель Шмутц вкотре відзначив високий рівень підготовки та проведення цієї європейської першості та оголосив, що наступний, 67-й чемпіонат Європи з автомодельного спорту (кордові моделі) пройде в 2018 році у м. Ганновері (Німеччина).

 

Довідково.

 

Автомодельний спорт – технічний вид спорту, що поєднує в собі конструювання моделей автомобілів, їх виготовлення відповідно до вимог правил та безпосередню участь у змаганнях. Автомоделі є різних груп, зокрема кордові з приводом на колеса, кордові з повітряним гвинтом, моделі радіокеровані, трасові, найпростіші. У кожній групі розрізняють класи. Моделі приводяться в рух за допомогою різних видів двигунів (гумових, електричних, внутрішнього згоряння) на спеціальних трасах (кордодромі, спортивному майданчику, льодовій ковзанці, електрифікованій трасі у приміщенні) і долають під керуванням спортсмена встановлену дистанцію.

 

Кордова автомодель (англ.Tethercar) - спеціальна швидкісна модель автомобіля з двигуном, яка рухається по колу на кільцевому треку та утримується сталевою ниткою (кордом). Моделі запускають з метою досягнення максимальної швидкості, сьогоднішні рекорди сягають понад 340 км/год.