На головну > Новини > Під час круглого столу «Фізична культура і спорт на Бойківщині» в рамках Шостих всесвітніх бойківських фестини презентовано альтернативний спосіб визначення ступеня функціонально-резервних можливостей школярів


Під час круглого столу «Фізична культура і спорт на Бойківщині» в рамках Шостих всесвітніх бойківських фестини презентовано альтернативний спосіб визначення ступеня функціонально-резервних можливостей школярів


04 Серпень 2017


2 серпня ц.р. на базі НВК м. Турки в рамках обширної програми Шостих всесвітніх бойківських фестин відбулося засідання круглого столу за темою: «Фізична культура і спорт на Бойківщині».

 

Під час засідання відбувся розгляд назрілих у галузі фізичного виховання питань: навчальних програм і нормативів фізичної підготовленості, стан медичного і фінансового забезпечення процесу фізичного виховання школярів, проблематику відсутності у молодих людей престижу здоров’я й активних занять спортом; низької популярності професії шкільного вчителя фізичної культури в нашій країні. Особливий акцент було зроблено на виконанні Постанови Кабінету Міністрів України від 09 грудня 2015 р. № 1045 “Про затвердження Порядку проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України”, наказу Міністерства молоді та спорту України від 15.12.2016р. № 4665 “Про затвердження тестів і нормативів для проведення щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України” та виконання доручення Львівської обласної державної адміністрації від 1 червня 2017 року № 52/0/6-17 про щорічне оцінювання фізичної підготовленості населення Львівщини.

 

«Ми прийшли до висновку про важливість формування відповідального ставлення до власного здоров’я як найвищої цінності в державі і необхідність популяризації традицій та культури здорового способу життя», - відзначив завідувач сектору молоді та спорту Турківської райдержадміністрації Василь Поточний.

 

При цьому завідувач кафедри теорії і методики фізичної культури Львівського державного університету фізичної культури імені Івана Боберського професор Іванна Боднар розповіла вчителям фізичної культури та тренерам про альтернативний спосіб визначення ступеня функціонально-резервних можливостей школярів розроблений науковцями університету.

 

«На практиці рівень оптимального для кожного учня навантаження під час уроків фізичної культури визначається вчителем суб’єктивно. Тоді як в умовах інтегративного фізичного виховання школярів різних медичних груп вчителю важливо мати точну інформацію про рівень функціональних можливостей кожного учня класу. Батькам школярів також корисною буде інформація про граничні показники фізичного розвитку і фізичної підготовленості, притаманні для практично здорових дітей, що відзначаються достатнім рівнем функціональних можливостей. Суттєве відхилення показників від границь норми дозволить передбачити імовірне погіршення здоров’я, з’ясувати «слабкі ланки» в функціональному стані і завчасно вжити заходів, наприклад розробити комплекс вправ та обрати шляхи зміцнення здоров’я», - зазначила професор.

 

«Існуючі критерії і способи визначення функціональних резервів дітей шкільного віку недосконалі. Основним критерієм визначення функціональних резервів учня під час з’ясування рівня здоров’я дитини шкільного віку (медичної групи) сьогодні в Україні є результат виконання нею проби Руфф’є. Проте проба неінформативна для осіб до 17 років, позаяк розрахована на дорослих і не враховує природно вищу частоту серцевих скорочень у стані спокою дітей 6-16 років. Її застосування призводить до помилкового зарахування здорової дитини до підготовчої  і навіть спеціальної медичної групи  і безпідставного заниження ступеня допустимого для неї фізичного навантаження під час уроків фізичної культури», – резюмувала Іванна Боднар.